Κώστας Μαρδάς: Αθήνα με Θολό Ποτάμι

Βιβλιοπαρουσίαση από την Τασσώ Γαΐλα

ΠΑΡΑΚΜΗ

Θυμάσαι

όταν άνοιγες το στόμα σου

κι άνθιζαν λουλούδια;

Τώρα

Βουλιάζουμε σε λίμνη από μέλι.

Και τα παιδιά μας το ‘ριξαν στη χασισοποτία.

Αυτό το ποίημα “Παρακμή”, από την πρώτη ποιητική δουλειά του Κώστα Μαρδά Αθήνα με Θολό Ποτάμι ενέπνευσε τον εκλεκτό εικαστικό δημιουργό Αλ. Φασιανό στην φιλοτέχνηση του πρωτότυπου εξωφύλλου της καλαίσθητης συλλογής.

ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΘΟΛΟ ΠΟΤΑΜΙ - ΜΑΡΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ | Λογοτεχνία | IANOS.gr

Ο αναγνωρίσιμος δημοσιογράφος και συγγραφέας Κ. Μ., αποφάσισε-έτσι ξαφνικά;- να περάσει στο χώρο της ποίησης με την έκδοση του Αθήνα με Θολό Ποτάμι τη συλλογή ποιημάτων που είναι…ποιήματα. Μια στάση, λοιπόν, σ’ αυτή τη συλλογή αν και με καθυστέρηση γιατί αξίζει από πολλές πλευρές. Εν τούτοις να σας ενημερώσω εκ των προτέρων ότι η ποίηση του Κ. Μ., δεν είναι ‘ευκολοδιάβαστη’, οι  στίχοι του απαιτούν δεύτερη και τρίτη ανάγνωση, όμως-επαναλαμβάνω-, είναι ποιήματα.

Ο Κώστας Μαρδάς γράφει καλή ποίηση, και μέσα από τους στίχους του που άλλες στιγμές νομίζεις ότι σε χαστουκίζει, αλλού ότι υποφέρει, αλλού ονειρεύεται, το αποτέλεσμα μετρά. Στίχοι λυρικοί, στίχοι ευαίσθητοι, στίχοι σκληροί, στέλνουν στον αναγνώστη-γνώστη των μυστικών της καλής ποίησης το μήνυμά τους. Άλλως τε αυτός δεν είναι ο στόχος ενός δημιουργού; Νοιώθει την ανάγκη ο Κ. Μ. να εκφράσει τις σκέψεις του όχι με άρθρα αλλά με ποίηση και το εκφράζει, το μεταφέρει στους μυημένους στην καλή ποίηση αναγνώστες.

Τριθεματική η συλλογή: Μέρος  Α’ Κυριακές μοβ 1977-2002/Μέρος Β’ Ατομική Θεολογία 2002-2007/Μέρος Γ’ Επιγραμματικές δηλώσεις 2007-2008.

Και πάλι μία στάση, αυτή τη φορά στο α’ μέρος της συλλογής από όπου αντιγράφω και σας μεταφέρω το πιο αντιπροσωπευτικό-κατά την άποψή μου-ποίημα της όλης έκδοσης με μοναδικό εκ μέρους μου σχόλιο την ευδιάκριτη ωριμότητα γραφής του ποιητή.

Οφειλή

Μια λατέρνα ακούστηκε στην κεντρική λεωφόρο./Οι διαβάτες σκορπίστηκαν φοβισμένοι./Κατέβηκαν τα ρολά των εργοστασίων κι οι μηχανές έσβησαν μόνες τους./Ένα λεωφορείο από μακριά./Δεν είχε οδηγό και αριθμό./Βγήκαν οι επιβάτες./Μπήκαν στη σειρά και κλαίγοντας περνούσαν μπροστά από την λατέρνα ρίχνοντας στον δίσκο άλλος το δακτυλίδι του άλλος το κουμπί του άλλος μια διάταξη νόμου κι ο τελευταίος το μάτι του.

Ποιότητα και πληρότητα στον έντεχνο λόγο, αξιόλογος λυρισμός και προσωπικό ποιητικό ύφος τα χαρακτηριστικά του ποιητή Κ. Μ., του ποιητή που δεν είναι φιλόλογος αλλά Πολιτικός Επιστήμονας και παρ’ ‘όλα αυτά στην ποίησή του χρησιμοποιεί λέξεις σπάνιες που τις συναντάμε μόνο στα λεξικά φανερώνοντας την άριστη εκ μέρους του κατοχή της Ελληνικής γλώσσας και την ικανότητά του-έμφυτο ταλέντο-, στην παραγωγή στίχου.

Σε πολλά της συλλογής ποιήματα κυριαρχεί μουσικότητα που δημιουργεί την ευχαρίστηση μουσικής ανάγνωσης των στίχων παρά το ότι-επαναλαμβάνω- η ποίηση του Κώστα Μαρδά δεν είναι ευκολοδιάβαστη. Εξ’ άλλου και ο ποιητής Κ. Μ., δεν έχει καμία σχέση με τον δημοσιογράφο Κ. Μ. που διαβάζομε χρόνια. Μέσα από την ποίησή του μας αποκαλύπτει ένα άλλο πρόσωπο. Ποιο; Ανακαλύψτε το  μελετώντας το Αθήνα με Θολό Ποτάμι.

Είμαστε σοσιαλιστές /και στην ψυχή φασίστες

Ανθρώπους πια  δεν αγαπώ /πέτρες και δέντρα μόνο.

2 επιγράμματα από το Γ’ μέρος της συλλογής με τον αξιόλογο επιγραμματικό λόγο του Κ. Μ. που φανερώνει την  οξύτατη ματιά του πάνω στα διάφορα φαινόμενα της εποχής μας. Αυτό ασφαλώς δεν εκπλήσσει εφ’ όσον γνωρίζομε την μακρόχρονη στην δημοσιογραφία γραφή του.

Η συλλογή του  Κώστα Μαρδά Αθήνα με Θολό Ποτάμι κυκλοφόρησε το 2009 από τις εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ.



Categories: ΑΠΟΨΕΙΣ

Tags: , ,

Σχολιάστε Ελεύθερα

Αρέσει σε %d bloggers: