Σε πλήρη αναδίπλωση προχώρησε ο γαλάζιος Δήμαρχος Μυτιλήνης Στρατής Κύτελης μετά τη δημοσιοποίηση εγγράφου με το ποίο αναγνώριζε στην ουσία… ιμάμη στο νησί(!), μουσουλμανική μειονότητα και μουσουλμανικό νεκροταφείο!

Μετά την αποκλειστική δημοσίευση από την τοπική ιστοσελίδα stonisi.gr σχετικής απόφασης του Δήμου και του Δημάρχου προσπάθησαν να επιρρίψουν την ευθύνη στην προηγούμενη δημοτική διοίκηση.

Οι αναταράξεις που προφανώς προκάλεσε αυτό το έγγραφο εντός της ΝΔ και ενδεχομένως και στο υπουργείο Εξωτερικών, υποχρέωσε το Δήμαρχο και το Δήμο να εκδώσει νέα ανακοίνωση προσπαθώντας να πείσει πως… ουδέποτε υπήρξε γιατί δεν πρωτοκολλήθηκε! Προσπαθεί μάλιστα αυτή τη φορά να ρίξει την ευθύνη στους υπαλλήλους και στους… δημοσιογράφους!

Μάλιστα, η σελίδα του Δήμου Μυτιλήνης «κατέβασε» την χτεσινή ανάρτηση- απάντηση με την οποία αναφερόταν σε άρθρο της Καθημερινής του 2016 σε μια προσπάθεια να επιρρίψει ευθύνες στην προηγούμενη δημοτική διοίκηση.

Σημειώνεται ωστόσο πως η προηγούμενη δημοτική διοίκηση ουδέποτε είχε αναγνωρίσει εγγράφως οποιαδήποτε μειονότητα, νεκροταφείο ή ιμάμη. Δεν θα μπορούσε εξάλλου γιατί δεν υφίστανται.

Αναφέρει λοιπόν σε νέα ανακοίνωσή του ο Δήμος Μυτιλήνης:

«Σχετικά με το θέμα που ανέκυψε αναφορικά με την ταφή των μουσουλμάνων προσφύγων και μεταναστών, διευκρινίζουμε τα κάτωθι:

Το έγγραφο που φέρει την υπογραφή του Δημάρχου συντάχθηκε εκ παραδρομής και για το λόγο αυτόν δεν έλαβε ποτέ αριθμό πρωτοκόλλου ούτε και πίνακα αποδεκτών, στοιχεία απαραίτητα για οποιοδήποτε έγγραφο Δημόσιας Υπηρεσίας και ως εκ τούτου και του Δήμου Μυτιλήνης.

Είναι απορίας άξιον πώς ένα ανύπαρκτο στην ουσία έγγραφο βρέθηκε να δημοσιεύεται σε συγκεκριμένο δημοσιογραφικό ιστότοπο, Κυριακή βράδυ.

Εξαιτίας της σοβαρότητας του περιεχομένου του εγγράφου, ο Δήμαρχος Μυτιλήνης διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την αναζήτηση της αλήθειας και την απόδοση τυχόν ευθυνών.»

Δυστυχώς η πλήρης άγνοια των εθνικών θεμάτων και η ελαφρότητα οδηγεί σε απίστευτα λάθη.

Υπενθυμίζεται πως το αρχικό έγγραφο που είχε διαρρεύσει έφερε και υπογραφή και σφραγίδα και σημείωνε τα εξής:

«Με το παρόν ενημερώνουμε ότι παραχωρούμε άδεια στον Ιμάμη του νησιού της Λέσβου κ. Μουσταφά Νταόυι να αναλαμβάνει τις κηδείες και την ταφή μεταναστών και προσφύγων στο μουσουλμανικό νεκροταφείο του Κάτω Τρίτους».

Δυστυχώς για τη νεοδημοκρατική διοίκηση του Δήμου και το έγγραφο υπάρχει, και οι υπογραφές υπάρχουν και άργησαν να καταλάβουν το τεράστιο λάθος τους. 

Προσπαθούν μάλιστα να επιρρίψουν ευθύνες σε εκείνους που το έμαθαν, που το γνωστοποίησαν και που ενημέρωσαν…

Ούτε η πρώτη φορά ούτε η τελευταία που φταίει η δημοσιογραφία και οι δημοσιογράφοι που αποκαλύπτουν τα τραγικά λάθη τους:

Σημειώναμε μάλιστα αναφερόμενοι στο αρχικό έγγραφο: 

Με το έγγραφο αυτό ο κ. Κύτελης ο οποίος εκλέχθηκε πριν λίγους μήνες με «υπερπατριωτικές κορώνες», επικαλούμενος εθνικούς κινδύνους και κατηγορώντας μαζί με πολλά στελέχη του ψηφοδελτίου του ως μειοδότες και θιασώτες της «ισλαμοποίησης» του νησιού όσους είχαν διαφορετική από εκείνον άποψη στα θέματα της διαχείρισης του προσφυγικού και μεταναστευτικού ρεύματος, προβαίνει σε σειρά ατοπημάτων:

1. Αποδεχόμενος εγγράφως την ύπαρξη ιμάμη και μάλιστα όλου του νησιού αποδέχεται την ύπαρξη θρησκευτικής μειονότητας στο νησί. Για την ιστορία και μόνο και σύμφωνα με το νόμο τον οποίον ο κ. Κύτελης σαφώς παραβαίνει, επί θρησκευτικών ζητημάτων όπως το δικαίωμα ταφής ή η κηδεία, σύμφωνα επαναλαμβάνουμε με τους νόμους του Ελληνικού κράτους μόνο η αρμόδια Μουφτεία (θρησκευτική μουσουλμανική αρχή) της θρησκευτικής μειονότητας της Θράκης έχει άποψη αυτή δε και εκδίδει τη σχετική «ρήτρα». Πέραν αυτής ουδείς άλλος και προπάντων ο Δήμαρχος μιας πόλης άλλου μάλιστα θρησκεύματος στην οποία δεν υπάρχει αναγνωρισμένη μουσουλμανική μειονότητα, δικαιούται να δίνει και μάλιστα με έγγραφο της Ελληνικής Δημοκρατίας θρησκευτικά δικαιώματα.

2. Αποδεχόμενος την ύπαρξη μουσουλμανικής μειονότητας με τοπικό θρησκευτικό ηγέτη ο κ. Κύτελης αναγνωρίζει και το δικαίωμα αυτής της μειονότητας να πραγματοποιεί θρησκευτικές τελετές και να διεκδικεί χώρο θρησκευτικής λατρείας δηλαδή τη λειτουργία τζαμιού για τις πέντε φορές τη μέρα προσευχές.

3. Η αναφορά σε «μουσουλμανικό νεκροταφείο» σημαίνει την ύπαρξη οργανωμένης θρησκευτικής κοινότητας μουσουλμάνων στη Λέσβο οι οποίοι έχουν πετύχει τη δημιουργία δικού τους νεκροταφείου δίνει το δικαίωμα στο μέλλον και άλλων δομών.

Σημειώσεις:

Ο «ιμάμης» τον οποίον ο κ. Κύτελης αναγνωρίζει ως τέτοιον είναι ένας θρησκευόμενος νέος Αιγυπτιακής καταγωγής που σπούδασε στην Κομοτηνή στα πλαίσια Ελληνοαιγυπτιακής συμφωνίας. Και ο οποίος εργάζεται στη Λέσβο περιστασιακά, ως μεταφραστής.

Ως μουσουλμανικό νεκροταφείο Κάτω Τρίτους δε ο κ. Κύτελης ονομάζει και χαρακτηρίζει χωρίς προφανώς να το έχει επισκεφθεί καν ένα ελαιόκτημα ιδιοκτησίας του Δήμου Μυτιλήνης στα Πηγαδάκια το οποίο και χρησιμοποιήθηκε ως λύση ανάγκης αλλά ταυτόχρονα και παράτυπα ως νεκροταφείο, τις μέρες της κορύφωσης της προσφυγικής – μεταναστευτικής κρίσης. Προκειμένου να θάβονται θύματα ναυαγίων μουσουλμάνοι πρόσφυγες και μετανάστες οι οποίοι δεν μπορούσαν πλέον να θάβονται στην άκρη του νεκροταφείου του Αγίου Παντελεήμονα της Μυτιλήνης το οποίο και είχε γεμίσει.

Documento