Ικαρία: Για τα εγκαίνια της έκθεσης διεθνούς αφίσας της Π.Σ.Ο & τις απεργιακές κινητοποιήσεις

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα εγκαίνια της Έκθεσης Διεθνούς Αφίσας της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας στο Π.Δημαρχείου του Αγ.Κηρύκου Ικαρίας την Πέμπτη 5/5.Η έκθεση θα συνεχιστεί μέχρι και την Δευτέρα 9/5 με ώρες επισκέψεων 11:00-13:00 & 18:00-21:00 με είσοδο ελεύθερη.

WP_20160505_002[1]

Περισσότερες από 50 Αφίσες (της περιόδου 2006-2015), περιλαμβάνονται στην έκθεση που απεικονίζει τα προβλήματα και τους αγώνες της διεθνούς εργατικής τάξης και την πλούσια δραστηριότητα της Π.Σ.Ο.

Παράλληλα τις ίδιες μέρες της Έκθεσης, στις 8.30μ.μ, προβάλλονται  ταινίες (ντοκιμαντέρ) από την εμπειρία του διεθνούς εργατικού κινήματος. Ταινίες που αναδεικνύουν την διαδρομή Ελλήνων εργατών, μεταναστών στην Αμερική, στις αρχές του 20ουαιώνα και την συμβολή τους στην ανάπτυξη του εργατικού κινήματος μέχρι και τις αρχές του 1950. Ταινίες που αναδεικνύουν τους αγώνες της εργατικής τάξης της Ελλάδας, πριν το Β. παγκόσμιο πόλεμο. Ταινίες από τους συγχρόνους εργατικούς αγώνες στην χώρα μας. Στα εγκαίνια προβλήθηκε η ταινία: Παλικάρι

(Ο Λούης Τίκας και η Σφαγή του Λάντλοου) του Νίκου Βεντούρα. Ακολουθούν οι προβολές:

  • Παρασκευή 6/5: Ταξισυνειδησία  του Κώστα Βάκκα
  •  Σάββατο 7/5: Ο Μάης του 36 στην Θεσσαλονίκη, (Από το αρχείο των εκπομπών της ΕΡΤ – Μαρτυρίες)  και Ματωμένος Μάης του 36  του Τάσου Ψαρρά
  • Κυριακή 8/5: NON OMNIS MORIAR της Θεοδοσίας Γραμματικού – Παραγωγή: Lokomotiva
  • Δευτέρα 9/5: Το χρονικό μιας αιματηρής Απεργίας – Σέριφος 1916 του Γιώργου Πετρίτση.

Στον χαιρετισμό εκ μέρους της Τ.Γ Ικαρίας-Φούρνων τονίστηκαν μεταξύ άλλων:

Η εκδήλωση εντάσσεται στις δράσεις μας για την Εργατική Πρωτομαγιά, οι οποίες κορυφώνονται στην Απεργιακή Συγκέντρωση στον Εύδηλο την Κυριακή 8 Μάη στις 12 το μεσημέρι, ενώ στις 11 π.μ θα προηγηθεί εκδήλωση στο Μνημείο των Εκτελεσμένων.

Σχετικά με τις εξελίξεις για το Ασφαλιστικό-Φορολογικό: Η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή με απαράδεκτες διαδικασίες φαστ-τρακ, επιδιώκοντας να αιφνιδιάσει τους εργαζόμενους και το λαό και να περάσει το νόμο – λαιμητόμο για το Ασφαλιστικό – Φορολογικό μέσα στο Σαββατοκύριακο 7-8 Μάη. Εξέλιξη που απαιτεί να βρει απέναντι της την οργανωμένη αντίδραση  όλων των  εργαζόμενων ,άνεργων, ελευθεροεπαγγελματιών, συνταξιούχων, αγροτών , νέων , γυναικών , απαντώντας άμεσα και συμμετέχοντας  με αποφασιστικότητα και μαζικότητα στις απεργιακές κινητοποιήσεις  των επόμενων ημερών. Συγκεκριμένα :

  • Παρασκευή 7/5: Ημέρα γενικής πανεξόρμισης στην Ικαρία,
  • Σάββατο 8/5 : Απεργιακή Συγκέντρωση στον Αγ. Κήρυκο στις 12 το μεσημ.
  • Κυριακή 9/5: Απεργιακή Συγκέντρωση στον Εύδηλο στις 12 το μεσημ.

Καλούμε σε ΠΑΛΑΪΚΟ ΞΕΣΗΚΩΜΟ για να παρθεί πίσω ο νόμος -Λαιμητόμος.

Όσα κατακτήσαμε με αίμα και με αγώνες δεν τα χαρίζουμε σε κανέναν

Στήνουμε εργατικό – λαϊκό μπλόκο στην επίθεση κυβέρνησης – ΕΕ – κεφαλαίου. Έχουμε τη δύναμη να τους σταματήσουμε. Σηκώνουμε κεφάλι! Ή εμείς ή αυτοί!

Κανένας στη δουλειά, κανένας στο χωράφι, κανένα μαγαζί ανοιχτό!

ΟΛΟΙ ΣΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥΣ!

Ακολουθεί το δελτίο τύπου για τις προβολές

Εν όψη της κινητοποίησης για την εργατική πρωτομαγιά στην Ικαρία, διοργανώνουμε παράλληλα και πολιτιστικές εκδηλώσεις, με ιδιαίτερο ιστορικό χαρακτήρα.

Στα πλαίσια αυτά προβάλλονται ταινίες (ντοκιμαντέρ) από την εμπειρία του διεθνούς εργατικού κινήματος.

Ταινίες που αναδεικνύουν την διαδρομή Ελλήνων εργατών, μεταναστών στην Αμερική, στις αρχές του 20ου αιώνα και την συμβολή τους στην ανάπτυξη του εργατικού κινήματος μέχρι και τις αρχές του 1950. Ταινίες που αναδεικνύουν τους αγώνες της εργατικής τάξης της Ελλάδας, πριν το Β. παγκόσμιο πόλεμο. Ταινίες από τους συγχρόνους εργατικούς αγώνες στην χώρα μας .

Πρόγραμμα προβολών

  • Παλικάρι (Ο Λούης Τίκας και η Σφαγή του Λάντλοου )

Πέμπτη 5 Μαΐου, 8:30 μ.μ,
(Αίθουσα συνεδριάσεων παλιού δημαρχείου Αγίου Κηρύκου)
του Νίκου Βεντούρα

«Δεν γνωρίζαμε τη συγκεκριμένη ιστορία γιατί δεν υπήρχε καταχωρημένη στα σχολικά βιβλία»… αναφέρει ένας Αμερικανός συγγραφέας στο εξαιρετικά χρήσιμο, ελληνικής παραγωγής ντοκιμαντέρ «Παλικάρι – Ο Λούης Τίκας και η Σφαγή του Λάντλοου». Ακριβώς εδώ εντοπίζεται όλη η αξία και η δύναμη της ταινίας, στην ιστορική γνώση που μεταφέρει έναν αιώνα αργότερα, για μια κομβική στιγμή του αμερικανικού εργατικού κινήματος. Το ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε κατατοπιστικά κεφάλαια που εισάγουν τον θεατή στο περιβάλλον που κυοφόρησε την πιο βίαιη σύγκρουση εργοδοσίας και εργατών στην αμερικανική ιστορία, η οποία κορυφώθηκε με τη σφαγή των απεργών ανθρακωρύχων στο Λάντλοου του Κολοράντο, ανήμερα του ορθόδοξου Πάσχα, τον Απρίλη του 1913 και την εν ψυχρώ δολοφονία του Έλληνα μετανάστη, ηγετικού συνδικαλιστικού στελέχους Λούη Τίκα , από μισθοφόρο της Εθνοφρουράς.
Θεμελιώδες υλικό στο ντοκιμαντέρ του Νίκου Βεντούρα είναι οι επεξεργασμένες και εμπλουτισμένες με λεπτομέρειες καταθέσεις πανεπιστημιακών, ιστορικών, καλλιτεχνών αλλά και απογόνων των ανθρακωρύχων, που, υπό τη μορφή συνεντεύξεων, μιλούν για την απάνθρωπη εκμετάλλευση των εργατών για το μέγιστο κέρδος – έναν αιώνα πριν όπως και σήμερα – από το μεγάλο κεφάλαιο, γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στο όνομα Ροκφέλερ που συνεχίζει να ζει και να βασιλεύει… Οι έγχρωμες, σύγχρονες μαρτυρίες εναλλάσσονται με ασπρόμαυρο φωτογραφικό κυρίως, αλλά και κάποιο κινηματογραφημένο υλικό εποχής, που αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της ελληνικής μετανάστευσης και της αμερικανικής εργατικής τάξης. (παραγωγή: ΕΛΛΑΔΑ,2014)

  • Ταξισυνειδησία(Μετάφραση της αγγλικής έννοιας «working class consciousness»)

Παρασκευή 6 Μαΐου, 8:30 μ.μ,
(Αίθουσα συνεδριάσεων παλιού δημαρχείου Αγίου Κηρύκου)
του Κώστα Βάκκα.

Η ταινία παρουσιάζει την αθέατη πλευρά της ελληνικής μεταναστευτικής κοινότητας στις ΗΠΑ, αυτή των αιματηρών αγώνων για καλύτερες συνθήκες ζωής μέσα από δυναμικά συνδικάτα και οργανώσεις, από τη δεκαετία του ’20 έως τα χρόνια των Μακαρθικών διώξεων. Πρόκειται για την εναλλακτική αφήγηση της ιστορίας του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού που αρχίζει με τα πρώτα κύματα της εργατικής μετανάστευσης των αρχών του 1900 και φθάνει ως τα μεταπολεμικά χρόνια του μακαρθικού κυνηγιού μαγισσών. Αποκαλύπτει πτυχές της ιστορίας του αμερικάνικου εργατικού κινήματος που τελούν υπό πλήρη σιωπή και συσκότιση και ανοίγει διάπλατα το δρόμο της έρευνας και της εμβάθυνσης στο συναρπαστικά ενδιαφέρον αυτό θέμα που για την αμερικάνικη κινηματογραφική βιομηχανία είναι καθώς φαίνεται προ πολλού «πεθαμένο και θαμμένο». (παραγωγή: ΕΛΛΑΔΑ 2013)

  • Ο Μάης του 36 στην Θεσσαλονίκη

Σάββατο 7 Μαΐου , 8:30 μ.μ,
(Αίθουσα συνεδριάσεων παλιού δημαρχείου Αγίου Κηρύκου)
Από το αρχείο των εκπομπών της ΕΡΤ – Μαρτυρίες

Το ντοκιμαντέρ ερευνά τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν τον Μάιο του 1936 στη Θεσσαλονίκη και τις απεργιακές κινητοποιήσεις που συντάραξαν την πόλη. Προσεγγίζει τα αίτια που οδήγησαν στη μεγάλη κινητοποίηση των καπνεργατών και αναφέρεται στη βίαιη καταστολή των διαδηλώσεων. Γίνεται, επίσης, αναφορά στα αιτήματα της απεργίας, στις συγκρούσεις με τις δυνάμεις καταστολής, στον πρώτο νεκρό ΤΑΣΟ ΤΟΥΣΗ, αλλά και στη γενικότερη πολιτική κατάσταση έως τη δικτατορία του ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ.

  • Ματωμένος Μάης του 36

Σάββατο 7 Μαΐου, 9:00 μ.μ,
(Αίθουσα συνεδριάσεων παλιού δημαρχείου Αγίου Κηρύκου)
του Τάσου Ψαρρά

Οι ημέρες του Μάη του 1936 στη Θεσσαλονίκη και τα γεγονότα που οδήγησαν στις αιματηρές συγκρούσεις των καπνεργατών με τον στρατό, περιγράφονται σ’ αυτήν την ταινία με γλαφυρό τρόπο. Πρωταγωνιστεί ο λαός, και η αφήγηση δεν επιμένει στη δραματικότητα ή στις υπερβολές. Ιδιαίτερη σημασία έχει επίσης η παρουσίαση του τρόπου με τον οποίο η χώρα οδηγήθηκε, μέσα από συγκεκριμένο σχέδιο, στη δικτατορία του Μεταξά, στις 4 Αυγούστου του 1936 (παραγωγή: ΕΛΛΑΔΑ 1976).

  • NON OMNIS MORIAR 

Κυριακή 8 Μαΐου, 8:30 μ.μ,
(Αίθουσα συνεδριάσεων παλιού δημαρχείου Αγίου Κηρύκου)
της Θεοδοσίας Γραμματικού – Παραγωγή: Lokomoriva

Ένα ντοκιμαντέρ με αφορμή την απεργία στην Ελληνική Χαλυβουργία.
Ο τίτλος του «NON OMNIS MORIAR», είναι μια λατινική έκφραση και σημαίνει δεν θα πεθάνω ολόκληρος, (κάτι θα μείνει από εμένα). Αυτό θέλει να αναδείξει το ντοκιμαντέρ. Βασιζόμενο στον χρόνο ακολουθεί την εξέλιξη της απεργίας. 9 μήνες απεργία, 9 μήνες καταγραφής. 

Νοέμβρης 2011, Εργοστάσιο Ελληνικής Χαλυβουργίας., ο ήχος των μηχανών πλέκεται με τις έντονες συζητήσεις των εργατών. Απολύσεις. Οι μηχανές παγώνουν και οι χαλυβουργοί μαζεύονται για τη γενική τους συνέλευση.  Δυο προτάσεις τίθονται. Απολύσεις  ή πενθήμερο πεντάωρο με μείωση των αποδοχών Επιλέγουν. Τίποτα από τα δυο και αποφασίζουν να κατέβουν σε απεργία. Κανείς δε περίμενε να κρατήσει τόσο. Κανείς δεν περίμενε τόση αλληλεγγύη από τον κόσμο. Κάνεις δε περίμενε ότι θα έβγαινε πιο δυνατός από αυτή τη μάχη. Σχεδόν όλοι όμως αισθάνθηκαν απολυμένοι. Σχεδόν όλοι συνειδητοποίησαν ότι δεν πάλευαν μόνο για τον εαυτό τους, για τα αιτήματα τους στο εργοστάσιο, αλλά για όλη την εργατική τάξη.  Και η πύλη της ελληνικής χαλυβουργίας για τους επόμενους εννιά μήνες που θα κράταγε η απεργία τους θα γινόταν φάρος.Η αλληλεγγύη του κόσμου ήταν αυτή που τους έδινε δύναμη μέχρι το τέλος (παραγωγή: ΕΛΛΑΔΑ 2014).

  • Το χρονικό μιας αιματηρής Απεργίας – Σέριφος 1916

Δευτέρα 9 Μαΐου, 8:30 μ.μ,
(Αίθουσα συνεδριάσεων παλιού δημαρχείου Αγίου Κηρύκου)
του Γιώργου Πετρίτση ( από το αρχείο των εκπομπών της ΕΡΤ – Μαρτυρίες)

Τον Αύγουστο του 1916, οι εργάτες που δούλευαν στα μεταλλεία της Σερίφου, στην περιοχή Μέγα Λιβάδι, ξεσηκώθηκαν εναντίον του Γερμανού εργοδότη τους. Ήταν μια απεργία η οποία κατέληξε στην αιματηρή σύρραξη της 21ης Αυγούστου με επτά νεκρούς, χωροφύλακες και απεργούς, και δεκάδες τραυματίες.

Ήταν η δεύτερη αιματηρή εργατική εξέγερση στη συνδικαλιστική ιστορία της Ελλάδος, μετά τα δραματικά γεγονότα της απεργίας του Λαυρίου, το 1896.

  • Παράλληλα με την προβολή των ταινιών θα προβάλλεται και η μικρού μήκους ταινία ΜΑΘΕ ΕΡΓΑΤΗ ΠΩΣ

Σκηνοθεσία: Σήφης Στάμου, Κώστας Σταματόπουλος

«Η Ιστορία δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι πράξεις των ανθρώπων, που επιδιώκουν τους δικούς τους σκοπούς» Κ. Μαρξ.
Μια ταινία σαν δοκίμιο, μια ταινία ταυτόχρονα γκροτέσκο καταγγελία αλλά και θέση για την ανατροπή. Ένας εργάτης που θα σπάσει τα δεσμά του, δεν είναι απλά μια απόφαση αλλά μια διαδικασία συνείδησης και ριζοσπαστικοποίησης της σκέψης του.
(παραγωγή: ΕΛΛΑΔΑ 2011)

Advertisements

Τα Ικαριώτικα νέα δημοσιεύουν κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s